Zaf(Tori)k

Aralık 30, 2008 at 12:54 am ("Düm"düz Yazılar)

İşim ve yaşadıklarım gereği kadınlardan o kadar büyük miktarda (Evet bi okka hesabı var o hissiyatın.) nefret etmem gerekliki, ne siz anlayabilirsiniz ne ben anlatabilirim. Cins bir giriş oldu farkındayım ama artık yıllardır beni tanıyan insanlar olarak da alışmışsınızdır bu şizofrenik manevralarıma.

İşim gereği nefret etmem basit çünkü şımarık cadde kızlarına hizmetten para yükümlüsüyüm. Hadi bu ezikliği geçtik diyelim benim başıma bu dünyada ne geldiyse bu çüksüz mahluklar yüzünden geldi. Bir anda kadın düşmanı falan olduğum yok, yanlış anlaşılmasın ya da anlaşılsın fark etmez.  Yaşadıklarıma gelince; o işin uzun kısmı. Anlat anlat bitmez. İlan-ı aşk ettiğim kız “Çişim geldi.” mi demedi yok efendime söyleyeyim bir başka ilan-ı aşk mağdurum cebinden bir elemanın fotosunu çıkartıp “Ama ben hödöden hoşlanıyorum. Olmaz ki.” mi demedi. Türlü salaklıklar işte. Büyüyüp de yaşadıklarımı ise kelimelere dökemem safi hüzün diyerek geçelim o bahsi.

“İşim ve yaşadıklarım gereği” kısmını kısa pasajlar şeklinde geçtikten sonra gelelim işin “İlginç yanı”na. Tüm bu yaşananların ardından klasik bir erkek davranışı olan “İçip içip müzik dinleyerek şarkı sözlerinin srıf kendi için yazıldığını düşünme.” ritüelini hem de her defasında kendime engel olamayaraktan ben de yaptım. Sırf bu yüzden silerdim “O”nların telefon numaralarını sarhoş olup arayıp saçmalamayayım diye. Kafana kazınmış o numaraları sanki telefon rehberinden silince kendi hafızandan da sildiğini sanmaya çalışmak. Püf tespite bak, kutlayın beni. Nedense bu kadın sebepli (Kötü manada söylemiyorum belki ben bir eşeklik etmişimdir de karşıdaki insan gayet haklıdır. İş sebepli, maddi sebepli vb. şeklinde kalıp olarak düşünün.) ağlamaklı dönemlerin sağundtirekleri hep bellidir: Güzel şarkılar söyleyen güzel sesli kadınlar.

Bir kadının yarattığı boşluğu yine başka bir kadınla farklı bir şekilde doldurmak. Sanki sevgilinin (Pardon eski sevdiceğinin.) telefondaki sesiymişçesine o şarkıları döndüre döndüre dinlemek. Paran varsa içmek, yanında dostun varsa bu ayrılık, kavga vb. muhabbetiyle o dostun kafasının ırzına geçmek. Hep o ilk zamanlarda oluşan ani ve büyük boşluğun, içindeki toprak kaymasının kurtarma ve yol açma çalışmaları. Göçükte kalan bir tek sen olduğun için arkadaşların koşar yardımına. (Yılın metaforunu yaptım!)

Paragraflardır asıl anlatmak istediğim konunun hep etrafında dolanıp duruyorum. Hafif tırsıyorum sanırım.

İyisiyle kötüsüyle kendinizi eleştirdiğiniz zamanlarda kendinize ait yaptığınız tespitlerden birini en yakın arkadaşlarınızdan birinin ikinizin adına dile getirmesi size nasıl hissettirirdi? “Hay ağzını öpeyim!” tepkisini veriyorsunuz ilk önce. Yaşadım da biliyorum. Bir gün Erol’la Gathering’in Saturnine şarkısının akustik versiyonunu dinlerken Erol’dan gelen “Ya peki bi kızın erkeğe söylediği şarkıda biz niye böyle gömçeriyoruz abi?” sorusu yanıtını içinde barındıran bir soruydu tabi. O an Erol’a bir yumruk çakmak istedim çünkü o tespiti benden önce dile getirmişti.

Son zamanlarda daha çok erkek vokalli ya da kadın vokalli fakat o kadar da dip-melankolik yapısı olmayan şarkılar dinlemeye başladığımı fark ettiğimde titredim ve kendime geldim. Arada bir hala titriyorum. Yine, yeni bir sendromu atlattığımızın göstergesi. Halbuki sahil yolunda dolmuşta ilerlerken camdan adaları izleyip kulağımda Sia’dan nameler ne hoştu ya da her seferinde dayanamayıp açtığım “a sorta fairytale”

Elbette hala dinliyorum bu şarkıları, ömür boyu da dinlemek gibi bir planım var fakat bu şarkıların ve onları söyleyen kadınların bana asıl kaybettirmediği (Kazandırdığı değil!) ise kadınların nasıl olursa olsun bir şekilde güzel oldukları fikri. Türlü kadınlar senelerce uğraştılar onlardan nefret edeyim diye ama Tori bir piyano tuşuna bastı unuttum tüm o olanları, geçmiş zaman kipini kullanarak hepsi için toptan bir “Güzeldi.” dedim içimden. Hem o kadınlar hem onlarla yaşanılanlar hem de hepsini farklı yerlerde bana hatırlatan şarkılar, çok güzeldiler.

Baki kalan ise yine ve her zaman olacağı gibi o şarkılar. Ben o şarkıları dinlerken o kadınlar yoktular, hiçbir zaman da hemcinslerinin sesini benim kadar iyi duyamayacaklar.

zaftrik

Not: Çüksüzlere hodri meydan: Nefret etmeyeceğim ulan! Topunuz tüm cinsiniz gelse üstüme tiksinmeyeceğim! Tori var lan arkamda. Hibne mi olayım nefret edip, o kadar salak mıyım? Aseksüel olabilirim belki bi ara ama öyle bi niyetim yok şimdilik. (Şaka len.)

Bir Cevap Yazın

