Damla

Nisan 4, 2007 at 9:31 pm (Ustalara Saygı Kuşağı)

zafromel demiş ki;
Tilbardaga*
Burdaki köpükler Toll’ca şöyle açıklanmaktadır:

Vapurun arkasında oluşan köpük, su halindeyken oturur mal gibi.Sonra bir vapur gelir, pervanesiyle hareketlenir.Köpürür, kabarır, dalga olur, sonra sakinleşir ortalık, özüne döner.

En metaforik olmayan şekilde benim aklımdan ise o an:

“Ulan vapur jetonuna da zam gelmiş, dönerken kuzenden para çarpayım baari” gibi tamamen tecimsel düşünceler geçmektedir. Yahut vapurda gördüğüm hoş, alımlı bir bayan her neyse işte bakış açısı farkı! :D

zafromel

DAMLA 

Sabahın er vakti, yoğun bir sis var boğazda. Denizde normal devinimini yapmakta olan bir su damlası, yeni uyanmış, etrafında olup biteni idrak etme çabasında. Pek de bir değişiklik yok civarda. Kendisi gibi bir yığın damlacık, işine gücüne koyulmuş, kendi çaplarında takılıyorlar, yukarı, aşağı, yukarı, aşağı.

Ufak balıkçı kayıkları, bazen de gezi tekneleri yavaş yavaş görünmeye başlamış bile etrafta. “iyi” diye geçiriyor içinden bizim damla, “sakin bir gün olacağa benziyor”. Bu talihsiz cümleyi kurmasının hemen akabinde bir uğultu duyuluyor arkasından. Aceleyle dönüp bakıyor ne olduğuna. O da ne? Hayvani boyutları olan bir kayık üzerine doğru son sürat gelmekte..

O gelenin kayık olmadığını anlaması uzun sürmüyor, etrafa beyaz bir şeyler saçarak gelen nesne gittikçe korkutucu bir hal alıyor. Bağırmaya başlıyor bizimkisi, “hheeyy, dikkat eett!”. Ama olacak gibi değil, kayık irisi, hiç istifini bozmuyor. Baktı yapacak bir şey yok, derhal oradan uzaklaşmaya çalışıyor, başlıyor kenara doğru kaçmaya. Aslında durum sandığından daha kötü, ikisinin boyutları, ve o gelen şeyin hızı göz önüne alınınca yapmaya çalıştığı şeyin bir faydası olmayacağını idrak ediyor. Ellerini havaya açmış, büyük bir dalganın kendisini oradan götürmesi için dua ederken büyük kayık çarpıyor damlaya.

İnanılmaz büyük bir kuvvetle kenara doğru savruluyor damla. Öyle büyük bir gürültü ve şiddetle oluyor ki bunlar, kulakları sağır olacak neredeyse. Küçük, narin yuvarlak vücudu o etkiyle şekilden şekile giriyor. Etraf bembeyaz, hiçbir şey gözükmüyor. Çığlık çığlığa bağırıyor ama mümkün değil sesini birilerine duyurması. Zaten, etrafındaki diğer damlalar da aynı durumda, ona yardım edecek kimse yok. Çok büyük bir panik havası hakim ortamda. Tüm damlalar kaçışıyor, yavru damlalar annelerini bulmaya çalışıyor, lakin, mümkün değil o kargaşa da bir şey yapabilmek.

Bir anda gürültü azalmaya başlıyor. Bulunduğu yerden havalanan, adeta uçan, savrulan damla tekrar ayaklarının yere bastığını hissediyor. Baktığı yerlerdeki beyazlık da giderek azalıyor, bir şeyler görmek mümkün olmaya başlıyor. Adeta üzerinden bir hortum geçmiş gibi devriliyor olduğu yere. Gürültü kaybolmuş, çığlıklar kesilmiş, diğer damlalarla birlikte durulduğunu hissediyor. Sonra da kendisine neyin çarptığını anlamaya çalışıyor.

O iri kayığın arkasından bakakalıyor. Çok eskiden babasından dinlediği bir hikayede adı geçen, sürekli aynı rotada gidip geldiği için onların olduğu yere pek uğramayan vapur olduğunu anlıyor bu kayığın. Ve hafızasına kazımak için daha da dikkatli bakıyor. İki katlı büyük bir kayık, üst katta balkonumsu bir oluşum, koca koca turuncu can simitleri dizilmiş tellere, insanlar var, hem de bir sürü.

O balkondaki insanlardan biriyle de göz göze geliyor o anda. Hafif sakal bıyık bırakmış, sıska bir herif, elinde sigara, sabitlenmiş bir şekilde ona bakıyor. Sigarasından derin bir nefes çekip savuruyor dumanını havaya, “Ulan vapur jetonuna da zam gelmiş, dönerken kuzenden para çarpayım bari” diyor az önceki trajediden haberi olmadan..

toll

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: