*Sa-yık/çma-layamıyorum!

Mart 14, 2007 at 1:17 am (Saçmalamalar!)

Gafam garuşuk. Bir yanımda ölüm-kalım diğer yanımda diğerleri. Çok “diğerleri” kalıyor ölümün yanında o saçma diğerleri.

Ölüm de hayat gibi saçma. Bir diğeri en az öbürü kadar gerçek. Ee, ne manası var o zaman her bir şeyin? Uyarırım! Çok ünlemli kendi yapılarına şaşıran cümlelerdir kurduklarım. Çok garip ve pek acayiptir tutkularım. “Garip” kelimesini koyduk ya şakkadanak garip oluyor bulunduğu cümle. Ve hatta “acayip!” Edebiyat denilen budur işte. Birbirine kafiye düğümlü duygu sömürüleri. İhtiva nahoş.

Neden yapıyorum yaptığımı sandığım edebiyatı? Neden yazıyorum? Bittabi kendimi rahatlatmaktır amaç. Ve fakat ölüm hala gerçek ve soğuk. Belki de sıcak. Ölümün ısısı yaptığın edebiyata bakar. Yalnız beyinlerde. Belki de ölümün hiç ısısı yok.

Hiçlik ve ölüm düşüncelerinin etrafında dolanıyorum. Hayatta ve daha koşabiliyorken nah yapıyorum ellerimle onlara doğru. Belki “Hiçlik” tüm olay ama o konulara değinmekten kaçınıyorum.

Ben boşuna yazıyorum. Tek parça, yalın bir cümle arıyorum aslında.

Yazıyorum! Bir nevi ruhsal mastürbasyon. Sıfırdan kök alan motivasyon.

Ne sayıklamayı ne saçmalamayı becerebildim hakkaniyetiyle. En azından bir işi hakkını vererek yapmaktır erdem denen tabirin uygulamadaki karşılığı.

Benim erdemim ise yapamadığımı bilmek. Bilemeyeceğimi bile bile bilmeye çalışmak.

Kelimeleri toparlayıp cümle yapamıyorum!

Üzülüyorum… 

Z.A. 

*Goblin ve Utique’e ithafen.

Bir Cevap Yazın

