Annanemin Laptopu

Mart 14, 2007 at 1:33 am (Ustalara Saygı Kuşağı)

annanemin laptopu var…kısa olduğu kadar komik bir cümle benim için ve amacım laptopu cümle içinde kullanmak değil…cümle aleme ailemin nur topu annanemi reklam etmek de değil… çünkü bir laptopdan fazlası onun için ; Amerika’da yaşayan oğlunun yüzü o, yerel saatten parmaklarının yardımıyla 8 saat çıkarmak ve “ne güzel imkanlar var artık” demek o…

önce ilaç kutusu ve yanındaki kolonya taşınarak nasibini almış bu yenilikten…masanın ortasında bir laptop – burası önemli – üzerinde dantel var… anlamsız bakışlarım marifetini göstermesi için merhametle karışık bir cesaret verdi ona… danteli kaldırdı, adsl modemin adaptörünü taktı, aralarında “takoz” diyorlar bu adaptöre… ve konuya ne kadar hakim olduğunu göstermek için “birazdan hoş geldiniz” yazacak dedi mağrur bir ifadeyle… yeni gelmiştim ve gerçekten hoş bulmuştum yaptıklarını… otomatik olarak oturum açıldığında annanemin adı ve soyadından oluşan msn adresini okudum ve ne kadar şanslı olduğumu düşündüm..76 yaşındaki annanemin msn adresi vardı.. dayım çevrimin içine girdi.. o zamana kadar bir şey yapmayan annanem dayımın görüntülü konuşma davetini yanıtladığı anda uzaklar yakın olacaktı… sadece bunu yapması yeterliyken, sadece bunu yapabilmesi onun için bir şanstı… touch pad de titreyen parmaklarla “yanıtla” hedefine götürmeye başladı imleci… yani en yaratıcı terimi olan “sinek”… sinek yanıtlaya konduğu anda kapıyı çaldı “tık tık” ve artık dayım kel kafasının bütün parlaklığı ile karşımızdaydı… bir elinde mikrofon, bir elinde bayram şekeri oğlunun gözünün içine bakan bu kadını tebrik edip gittim..evet annanemin laptopu vardı…yakında komşularına dantel örneği gönderirse print screen yaparak şaşırmam…

bu kadar özel bir detaydan genel bir çerçeve çizilmeli mi, yoksa zaten bu yeterli mi bilmiyorum.. ama yetmez diyorsanız alın size özeleştiri kokan tespit…

irc..icq derken msnle tavan yaptık..tek rakibim google talk yazdık, adeselem saolsun yazdık.. kişisel iletilerimizi, kitlesel iletiler kadar iddialı hale getirdik.. an itibariyle anlattık nerde ve ne olduğumuzu.. @cadde, @ofis , @wc.. “yoqum” dedik ama hiç “yoq” olmayı göze alamadık contact list lerde.. kankamızla dertleştik, sevgilimizle kavga ettik.. mimiklerimizin yerini aldı smileyler, zıplayan parmaklar düşen çenenin..ve titreşim gönderdik umarsızca “şşş bak bi” dercesine.. albümler orada çıktı, pul koleksiyonları gösterildi.. üçlü beşli muhabbette kim vurduya gittik… engellendik silindik ama sindiremedik onsuz olmayı.. cep telefonu olmadan nasıl buluşuyorduk sorusundan sonra “hemesen olmadan napıoduk” der olduk.. msnden yola çıkarak forum sitelerine uzanıp yelpazeyi açarsak, ortaya çıkan karakterler nedir ne değildir.. sanalsa hangisi daha sanaldır..sandığımız kadar yavan mıdır sanal alem, yoksa salak mıdır alem, ondan mı kaçar sanaloğlu , gizlenir klavye arkasındaki karakterine.. yoksa zaten o mudur.. o musun…cevap aramıyorum, paylaşıyorum, başa dönüyorum, annanemin laptopu var : )

Utique

2 Yorum

  1. goblin said,

    bu yazıyı ilk okuduğumda yapmış olduğum yorum aynı hassasiyetle geçerlidir :D

    “sevgili utiquem, wotka tayhunim, utupasham, pasham sana ben daha ne diyeyim oy mesincır kesincır kim besincır

    bu soylediklerim her nekadar burdaki pek cok insan icin anlamsız halde kelimeler sinsilesi olsada sen bitanesin ben sana öyle diyeyim… ordinarius messenger prof. olaraktan :D anneanneni yanaklarından öpmek istedim benimki haliyle birazdaha yaşlı ve maselef kendisi her seferinde digiturk kumandasını bana getirip bunun nerden sesi acılıyordu diye soruyor yada kanal degiştirirken bir kriz yaşıyoruz… ama o benim pamuuummm ne diyebilirim ki anneannenin laptopunuda dantellerinide ayrı severimmm :$ “

  2. zafromel said,

    Pasha’mızın kaleminden evladiyelik bir eser daha. Çok güzel ve de içten. Helal! (“Bravo!” falan der insan, bu “Helal!” lafı fazla kıraathane kültürü oldu galiba. Amaan neyse be biz de babaları kahvehanelerde yetişmiş bir nesil değil miyiz sanki halbusekine?)

Bir Cevap Yazın

