ATM

Mart 13, 2007 at 11:37 pm (Ustalara Saygı Kuşağı)

hiyarbank.gif

Gecenin bir dibi, çıkmışız mekandan, kafalar hafif döner vaziyette. Baktık ki daha güneşin doğmasına çok var, derhal yeni bir plan yapıldı, başka bir mekana yatay geçiş yapılacak. Lakin, hafif döner halde olmasına rağmen hala işleyen kafam bir anda nakit sıkıntısına girdiğimi hatırlattı bana.Programda ufak bir değişiklik yaptık, bankaya uğranacak, ATM ile ilişkiye girilecek, kısa süreli ilişki neticesinde dünyaya gelen üzeri filigranlı, kabartmalı motifli, melek yavrularımızı alıp geceye kalındığı yerden devam edilecek, gidilen yerde melek yavrulara kıyılacak.Gel gör ki, her zaman böyle anlatıldığı kadar ivedi olmuyor bu iş. Başımıza geleceklerden habersiz, hafıza elverdiğince, en ulaşılabilir noktadaki ATM cihazının koordinatları belirlenerek kendisine ulaştık, ve o saniye ilk yumruğu yedik; Bu cihaz arızalıdır, çalışır durumdaki en yakın cihaz şuradadır. Hıyarbank iyi günler diler. Tamam, moralimizi bozmuyoruz, devam ediyoruz. Arızalı cihazda yazan adrese doğru yollanıyoruz. İkinci ATM’ye vardığımızda kendisiyle o esnada başka insanların haşır neşir olduğunu fark ettik. Demek ki bizden başkalarına da gecenin bu kör karanlığında nakit lazım olabiliyormuş. Demek ki, kredi kartı kullanmamak her zaman iyi bir şey değilmiş. Yazıldık kuyruğa beklemedeyiz, bu arada soğuk hava ve mekan haricinde olmanın getirdiği bir “fazla oksijen” durumu etkisiyle benim grup ayılmaya başladı, onlar ayıldıkça benim yediğim küfürlerin dozu ve miktarı da artmaya başladı. Geldi sıra sonunda bize, uzattık kartımızı cihazın uygun bir yerine, kapıverdi hemen. Hayvan anladı acelemiz olduğunu, promilimizin düştüğünü. Girdik şifremizi, gördük hesabımızı, istenen meblağı işaretledik, bekliyoruz gıcır banknotları, içicez, çok ihtiyacımız var, ellerimiz titriyor o saniye. Derken, ikinci yumruğu da yedik; Bu ATM’de banknot kalmamıştır. Sizden önceki kereste iliğimi kemiğimi sömürmüştür. İçi çil çil para dolu en yakın şubemiz oradadır. Şansını zorladığının bilincindeki Hıyarbank umursamazca iyi günler diler. Sinirler laçka, iş artık inada binmiş, “ora”daki şerefsiz ATM’ye doğru gittik. Giderken de taş, benzin, sopa, ne varsa aldık ki, o da para vermezse tüm sinirimizi kendisinden alabilelim, onca adrenalini bir hamlede kendisine kusabilelim. Arkadaşlarımın bırak abi ya, atm ile atm olma uyarılarına karşın, kan davam uğruna ölmeyi bile göze alan ben, üçüncü cihazı da buldum. Var ya, sen de bana para vermezsen, canını çok acıtıcam, kalbini ve hatta kafanı kırıcam, benden söylemesi. Uyarmadı deme önbildirimiyle kartı yuvaya yerleştirdim. Hesabıma eriştim, meblağı işaretledim, hala bir aksilik olmadı, ilginç. Bir takım hareketler başladı cihazın içinde bir yerde. Alacağım artık paramı sanırım. Evet evet başladı, sayıyor.

Sayıyor,
Say say bitiremiyor,
Alt tarafı ikiyüz YeTeLe verecek deyyus makine, hala naz yapıyor.

Veeee zafer.. ulaştık pek gıcır, bir o kadar da sıcak nakdimize.
Ve fakat, tüm bu mücadele, köşe kapmaca, ve sinir harbi sırasında saat aldı yürüdü. Gecenin tadı kaçtı, herkes ayıldı, üstelik uzun süredir dışarıda olmanın getirisi olarak bazılarımızda titreme başladı. E bu saatten sonra bir yere de gidilmez, baksana, hava aydınlanıyor.

Yürüyün çorbacıya..

toll

3 Yorum

  1. zafromel said,

    Üstadın bana göre en güzel yazılarından biridir.

    *Ben de çoğu Toll hayranı gibi mayıs ayını sabırsızlıkla beklemekteyim. Gel teskere gel!

  2. toll said,

    ahahahahhaaaa…

    vallahi de sürpriz oldu bu..
    kaç ay oldu bunu yazalı, ve dahi, kaç zaman oldu bu yazıları okumayalı..

    teşekkür ediyorum zafro,

  3. zafromel said,

    Rica ederim efenim. Siz bir gelin hele. “Ayrıntı, detay, doku…”nun dibine vuracağız en kaba-saba içkili masa tabiriyle. Mayısı beklerim, ellerim ceplerimde :) (İlla edebii olacağız.)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: